17 September 2011

Κοτόπουλο στα κρυφά

του Γιάννη Ζουμπουλάκη, ΒΗΜΑ, 16/9/2011

Όταν ο πατέρας μου ήταν παιδί, στα χρόνια της Κατοχής, είδε έναν παπά να καταβροχθίζει ένα κοτόπουλο μέσα στο Ιερό, λίγο πριν ο μάγκας ο παπάς βγει έξω και ανάμεσα σε ρεψίματα αρχίσει την λειτουργία υμνώντας τη… νηστεία.

Ηταν Πάσχα, οπότε εξηγείται η περίοδος νηστείας αλλά ούτως ή άλλως και να' θελε κάποιος, τι θα μπορούσε να φάει εκείνη την εποχή; Εκτός βέβαια αν ήταν παπάς...

Πήγε λοιπόν ο μπαμπάς μου και το' πε στη μάνα του. «Ρε μάνα, είδα τον παπά να τρώει το μπούτι του κοτόπουλου και μετά να βγαίνει και να λέει για νηστείες.» Κι εκείνη, έξυπνη μεν παρά την αμορφωσιά της γυναίκα αλλά «πάνω-από-όλα-η-Εκκλησία», γύρισε και του είπε «Δεν είδες τίποτε!». Μα εκείνο μα το άλλο ο μπαμπάς μου. «Βρε δεν είδες τίποτε» επέμεινε η γιαγιά. Οπότε ο μικρός το βούλωσε. ΟΚ. Δεν είδε τίποτε. Αλλά όταν μεγάλωσε ήξερε πια πολύ καλά τι σημαίνει εκκλησία και ευτυχώς πέρασε την «αιρετική» νοοτροπία του στον δικό του γιο.

Έχω την εντύπωση ότι σε αυτό ακριβώς το «δεν είδες τίποτε» ποντάρει η κυβέρνηση. Μιλώ για τον ειδικό φόρο στα ακίνητα από τον οποίο όπως μάθαμε εξαιρείται η εκκλησία. Αναρωτιούνται πολλοί πού ακούστηκε να μην πληρώσει φόρο η εκκλησία;

Να σας πω εγώ πού ακούστηκε: Κανένα πρόβατο δεν θα παραπονεθεί! Διότι η νοοτροπία της γιαγιάς μου, δυστυχώς, υπάρχει ακόμα. Όταν εμπλέκεται η εκκλησία κανείς δεν θέλει να βλέπει τίποτε. Τα εκατομμύρια των φανατικών θρήσκων στην χώρα μας είναι τόσο τυφλά που μπορούν να ξεχάσουν την αθλιότητα, μέσα στην οποία ζουν, από τη στιγμή που η εκκλησία θίγεται.

Γι' αυτούς η εκκλησία είναι υπεράνω και ας το ξέρουν ότι οι παπάδες τρώνε με χρυσά μαχαιροπήρουνα κοτόπουλα σε περίοδο νηστείας. Για ποιόν λόγο λοιπόν η κυβέρνηση να μην αποκλείσει την εκκλησία από τον ειδικό φόρο; Ετσι όμως, με αυτήν την νοοτροπία, ας μην παραπονιόμαστε ενώ οδεύουμε στην ολοκληρωτική καταστροιφή.