02 September 2008

Marc Yu - μια νέα πιανιστική ιδιοφυΐα

Ο εννιάχρονος πιανίστας Μαρκ Γιου εντυπωσίασε την περασμένη Κυριακή στο Φεστιβάλ Ρroms του ΒΒC


(ΤΟ ΒΗΜΑ, 2/9/2008)


Τον αποκαλούν «μικρό Μότσαρτ» και μόλις προσφάτως, σε ηλικία 9 ετών, ψήλωσε τόσο ώστε να πόδια του να φθάνουν άνετα στα πεντάλ του πιάνου. Ο μικρός Μαρκ Γιου από το Λος Αντζελες έκανε το ντεμπούτο του στο διάσημο Φεστιβάλ Ρroms του ΒΒC την περασμένη Κυριακή κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού και παράλληλα κατακτώντας τον τίτλο του νεότερου καλλιτέχνη ο οποίος έχει εμφανιστεί στην 114χρονη ιστορία της διοργάνωσης.

«Φυσικά και δεν έχω τρακ» δήλωσε ο μικρός Μαρκ στη βρετανική εφημερίδα «Ιndependend» λίγες ώρες πριν από την εμφάνισή του στο Royal Αlbert Ηall. «Οσο μεγαλύτερο είναι το κοινό τόσο καλύτερα παίζω.Αγχος αισθάνομαι μόνο όταν δεν είμαι καλά προετοιμασμένος, αλλά αυτό δεν μου συμβαίνει συχνά. Είναι πραγματικά θαυμάσιο το να βρίσκομαι στη σκηνή. Οταν είμαι εκεί επάνω, δεν υπάρχει τίποτε πιο συναρπαστικό από το να νιώθω ότι εγώ, η Ορχήστρα και το κοινό βρισκόμαστε σε απόλυτη αρμονία».

Παρότι ο μικρός Μαρκ αφιερώνει στη μελέτη περίπου οκτώ ώρες την ημέρα, δηλώνει πως έχει χρόνο να ζήσει την παιδική του ηλικία παίζοντας στο πάρκο με τους φίλους του. Παράλληλα, του αρέσει να παίζει πινγκ πονγκ, να λέει ανέκδοτα και να κολυμπά. Αυτή την εποχή σπουδάζει σύνθεση στο Λος Αντζελες και παράλληλα ταξιδεύει συχνά στην Κίνα, από όπου κατάγεται, προκειμένου να παρακολουθεί μαθήματα στο Ωδείο της Σανγκάης.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Μαρκ, η 34χρονη μητέρα του είναι το σημαντικότερο πρόσωπο της ζωής του. «Αν ο Θεός μού έκανε ένα δώρο,αυτό ήταν η μαμά μου που είναι ο καλός μου άγγελος» δηλώνει χαρακτηριστικά. Οσο για την ίδια την κυρία Γιου, η οποία επί του παρόντος εκτελεί χρέη δασκάλας, μάνατζερ και συνοδού στα ταξίδια του γιου της, ισχυρίζεται ότι προσπαθεί να μη σκέφτεται το μέγεθος της ευθύνης. «Την περίοδο της εγκυμοσύνης μου ούτε καν είχα σκεφθεί ότι ο Μαρκ θα ήταν μια ιδιοφυΐα» λέει συγκεκριμένα και προσθέτει: «Το μόνο που έκανα ήταν να ακούω κλασική μουσική, καθώς πίστευα ότι αυτό θα βοηθούσε το μωρό μου να αναπτύξει την αγάπη του για αυτό το είδος...»