29 October 2006

Το κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα του Μότσαρτ, β' μέρος

...
Το κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα του Μότσαρτ, KV 622, είναι ένα από τα τελευταία έργα και το ωριμότερο κοντσέρτο του μεγάλου συνθέτη - για μερικούς δε και το ωραιότερο. Η συγκρότηση της ορχήστρας είναι επίσης ιδιόμορφη, εκτός των έγχορδων oργάνων, συμμετέχουν από δύο φλάουτα, φαγκότα και κόρνα. Οι μουσικόφιλοι μελετητές αυτού του κοντσέρτου διακρίνουν στη σύνθεση και στον ήχο του έργου ένα μαλακό, νοσταλγικό χαρακτήρα. Ειδικότερα δε στο δεύτερο μέρος, ανταποκρίνεται ο Μότσαρτ στις προτιμήσεις του φιλόμουσου κοινού της εποχής του, να διαμορφώνεται η παρέμβαση του σολιστικού οργάνου σαν διάλογος τραγουδιστή με το χορό, την ορχήστρα. Και ποιος άλλος θα μπορούσε να αποδώσει καλύτερα μια τέτοια επιλογή από τον Μότσαρτ, ο οποίος έγραφε συνήθως άριες και σκηνικούς μουσικούς διαλόγους; Να σημειωθεί ότι, στην προβαλλόμενη εδώ εκτέλεση, εκτός από την κλαρινετίστα που είναι γυναίκα, η Κουβανή Carelys Carreras, όλη η ορχήστρα, Vienna Philharmonic Women’s Orchestra, και η διεύθυνση, Izabella Shareyko, έχουν γυναικεία συγκρότηση.